سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89 خرداد 23 توسط جوشش | نظر

رجب، فرصت ناب بندگی

 

* یادت باشه که ماه رجب  از ماه های حرام و موسم دعاست و حتی در زمان جاهلیت به این خاصیت معروف بوده و مردم آن زمان برای برآوردن حاجات خود انتظار آن را می بردند ( به نقل از المراقبات )

 

*یادت باشه که  خیلی ها از امشب مراقبات خودشون رو بالاتر می برند و از حالا تمام تلاششونو می کنند تا ماه مبارک رمضان هرچقدر امکان داره آماده تر و آماده تر باشند(‌طرح محاسبه و تهذیب نفس حتما در آن شرکت کنید)

 

* یادت باشه که  رجب ماه استغفار و تمنای طلب سعادت توبه است وشاید این آخرین ماه رجب ماباشه.

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرموده اند:« رجب ماه استغفار امت من است پس درین ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خداوند آمرزش و مهربان است و رجب را اَصَبّ می گویند زیرا که رحمت خدا درین ماه بر امت من بسیار ریخته می شود پس بسیار بگویید: استغفرالله و اسئله التوبة »

 

* یادت باشه که شب اول ماه رجب یکی از چهارشبی ست که احیا در آن برای عبادت تاکید گردیده است که شاید دعای نیمه شبی دفع صدبلا بکند...

 

* یادت باشه که سیزدهم و چهاردهم و پانزدهم این ماه ایام البیض نامیده شده اند و خیلی ها با اعتکاف در این سه روز در مساجد خیلی قدم ها به سوی او برداشته اند.( از اعتکاف غافل نشیم و اگه امکانش رو داریم از الان براش برنامه ریزی کنیم.)

 

 

* یادت باشه که خیلی زیاد به روزه در این ماه تاکید شده و احادیث درین مورد زیاد و عجیب هستند برای حتی یک روز روزه ی ماه رجب یا دو روز یا سه روز تا برسد به اینکه تمام ماه را روزه بگیرد و اگر به هر دلیلی بر آن موفق نشد روزه را به کارهای دیگر که بدل آن وارد شده تبدیل نماید.

 

 

* یادت باشه که در هر شب از شبهای این ماه هزار مرتبه لااله الا الله وارد شده است و این ذکر تنها حدود بیست دقیقه وقت می گیرد اما تاثیر آن بسیار زیباست وچه زیبا ست که خدا خریدار ذکرلبهات بشه...

 

 

* یادبت باشه که دعاهای عارفانه و عاشقانه ای در روزهای ماه رجب وارد شده که دستگیر راه تقربند. یه سر به مفاتیح الجنان بزنیم و این گنج های معنوی رو از دست ندهیم.

 

اعمال روز اول رجب
این روز، روز شریفى است و برای آن چند عمل ذکر شده است:
1- روزه .
روایت شده که حضرت نوح (علیه السلام) در این روز به کشتى سوار شد و به کسانى که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود .
2- غسل .
3- زیارت امام حسین علیه السلام.
از امام جعفر صادق(علیه السلام) روایت شده است که: هر کس امام حسین (علیه السلام) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد. البته قابل ذکر است که زیارت از راه دور هم مورد قبول است ان شاء الله
.

کاش درین فرصت های ناب ، ازین مناسبت های مبارک - بهانه های عاشقی – که یکتا معشوق عالم جلوی راهمون گذاشته بهترین استفاده رو ببریم. کمی فکر کنیم برای چه به این دنیا آمده ایم؟ کاش عقب ماندنمان را از عاشقان خداوند ببینیم و برای نجات خودمون تصمیمات جدی تری بگیریم. معلوم نیست چقدر فرصت برای ما باقی ست پس تافرصت هست رجبیون همسفر وهمسفره شو.

 

کاش به همدیگه این فرصت ها رو یادآوری کنیم .کاش برای هم دعا کنیم و برای او برای به سر رسیدن غیبتی که یازده قرن تمام طول کشیده! طولانی شده! خیلی طولانی شده!

 

کاش به خودمون بیایم. به خدا بی یاوری او خیلی طول کشیده و ما انگار نه انگار که مثلا شیعه ی او هستیم و …

وقتی میگیم خدا کند که بیایی شاید او می فرماید خدا کند که بخواهید...

التماس دعای فرج

به امید ظهور

 




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89 خرداد 19 توسط جوشش | نظر بدهید

جمله ای ازقرآن دردریا

امام صادق علیه السلام فرمودند: قرآنی به دریا افتاد و امواج ، آن را به میان دریا برد، درحالی که مردم به دنبال آن بودند.
پس ازمدتی که آنرا یافتند دیدند همه اش ازبین رفته وفقط این جمله ازآن باقی مانده است:

                                                   اَلا اِلَی اللهِ تصیر الأمور.
                                     آگاه باش که همه ی کارها به سوی خدا بازمی گردد.(شوری52)

آری، اگر همه ی عالم دربرابرکارهای بد وخوبی که کردی ، روزی آلزایمر بگیرند، واگرکسی تورا هنگام خطا و گناه ندید، نه نگران باش ونه آسوده. بدان که مرجع و بازگشت همه ی کارها خداست، پس به اوتوکل کن و هیچگاه او را ازیاد مبر. 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89 خرداد 17 توسط جوشش | نظر بدهید

چقدر زیباست که...

·     که من تنها به یک چیز مشغول باشم!

·     که من همه ی چیزها را فقط با یک چیز سنجه کنم!

·     که من فقط یک بزرگ داشته باشم! و تنها یاد او برایم بزرگ باشد!

·     که من فقط هر چیزی را که یاد او را برایم تداعی می کند دوست داشته باشم!

·     که من تنها برای رضایت یکی زندگی کنم!

·     که من در نزدیکی نزدیکی او باز هم احساس دوری کنم!

·     که من همواره دلتنگ و حیران ملاقاتش باشم!

            ·     که من او را در همه حال چهارم سه تا بدانم! وای که دل انگیزترین تجربه حیات انسان می تواند باشد!

·     که من خودم را او ندانم! که چه حماقت بزرگ فراگیری شده است!

·     که من تسلیم بی ادعا بی چرا باشم! و چه چه عجیب است فرار از دوست مگر که در دوستی شک باشد!

·     که من او را نشناسم هرگز تا بشناسم به حقیقت او را! که هر چیز به خودش شناخته می شود و او ....

·     که من خاموش باشم و نادانی و ناآگاهیم را هی کنم تا شاید در اعتراف نمیدانم به حیرت آگاهی دست یابم!




نوشته شده در تاریخ جمعه 89 خرداد 14 توسط جوشش | نظر بدهید
آیت الله حق شناس
«ابلیس، شاگرد نفس است، اگر شما بخواهید این نفس را که استاد شیطان است، بکوبید و رامش کنید، باید خود را فقیر کنید [یعنی] باید خودتان را در مقابل عظمت حضرت حق، هیچ بدانید. بعد از این مرحله، مرحله ی شب زنده داری است. این دو راه، راه مبارزه با نفس است.
باید نه آنقدر تنبل باشید که مردم بگویند وبال جامعه است و نه آنقدر فعالیت در دنیا داشته باشید که عرف بگوید چهار دست و پا افتاده روی دنیا».
«اگر اراده کنی که خودت را [از گناه] حفظ کنی، پروردگار هم در هنگام ارتکاب معاصی، برای تو ایجاد مانع می کند.»

هرروز این ذکر را با خود تکرار کنید لاحول و لاقوه الا باالله العلی العظیم



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 89 خرداد 13 توسط جوشش | نظر

روز مادرت مبارک که او هست و تونیستی . روز مادرت مبارک که روز مادر هرسال او به دیدنت می آید اما سرمزارت . روز مادرت مبارک که انتظار دیدنت را11سال کشید .روزمادرت مبارک که تورفتی والفجر مقدماتی اما او هنوز مقدمات شهادتت را فراهم ندیده بود. روز مادرت مبارک که تو یک لحظه جان دادی اما مادرت 11سال تا آوردن پیکرت  با صدای درب منزل روزی ده بار جان داد .روز مادرت مبارک که روز مادرت همه فرزندانش می آیندولی از تو فقط قاب عکس می آید . روز مادرت مبارک که سال گذشته خون به دلش کردند . روز مادرت مبارک که درد پا وکمر امانش را بریده است اما مادری دیگر در همین نزدیکی به دنبال پیدا کردن مانکن اروپایی جدیدی برای بدن خوداست. روز مادرت مبارک که استخوان  خونی تو را پیش چشمانش به خاک سپردند و امروز پیش چشمانش خونت را پایمال می کنند. روز مادرت مبارک که هنوز دلش نیامده فیلم تشیع پیکرت را ببیند آنوقت بیا ببین فیلمهای سینمای ما چجور دلشان می آید یاد تو را قطعه قطعه کنند.

روز مادرت مبارک که روزهای بی تو را به امید وصالت عاشورا نمی نامد. روز مادرتان مبارک ای شهیدان خدایی.

 

 




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.