سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سیرت
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 89 شهریور 28 توسط جوشش | نظر

پاسخ علی علیه السلام به دوازده سوال

علی علیه السلام در مسجد کوفه در برابر اجتماع مردم برای موعظه کردن آماده شده بود. مردی از اهالی شام در مجلس برخاست و پرسشهایی از آن جناب کرد و شنید از جمله از آن سوالها این بود: "مرا خبر بده از شش پیامبری که دو اسم داشتند وازآن شش موجود زنده ای که بی مادر در دنیا پدید آمدند؟"

حضرت فرمود: آن شش پیامبر که دو نام داشتند عبارتند از: 1- یوشع بن نون که او را ذوالکفل نیز می گفتند. 2- یعقوب که او را اسرائیل نیز می گفتند. 3- خضر که او را خلیقا نیز می گویند. 4- یونس که ذوالنون نیز نام دارد. 5- عیسی که مسیح هم به او می گویند. 6- محمد صل الله علیه وآله که احمد هم نام اوست.

اما آن شش موجود زنده ای که بی مادر موجود شدند عبارتند از: 1- آدم 2- حوّا 3- قوچی که فدای اسماعیل شد.4- عصای موسی( که به صورت اژدها درآمد)5- ناقه ی صالح پیامبر 6- شب پره ای را که عیسی علیه السلام آن را با دست خود ساخت و به آن دمید زنده شد وبه اذن خدا پرواز کرد.




نوشته شده در تاریخ جمعه 89 شهریور 26 توسط جوشش | نظر

طلب کارها
روزی علی علیه السلام به حضور رسول اکرم صل الله علیه وآله آمد؛ حضرت به علی علیه السلام فرمود: چگونه شب را صبح کردی؟
حضرت در جواب عرض کرد:" صبح کردم در حالی که پنج طلبکار دارم: خداوند مطالبه ی فرایض و واجبات میکند، عیال مطالبه ی غذا می کند، شیطان مطالبه ی معصیت می نماید، نفس اماره خواستار شهوت است، دنیا هم مطالبه ی رغبت و میل به سوی خود را دارد."




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 89 شهریور 15 توسط جوشش | نظر
روزی جوانی از حضرت آیة الله بهجت _دام ظلّه- ذکری خواست وایشان در پاسخ فرمودند: هیچ ذکری بالاتر و مهم تر از«عزم پیوسته و همیشگی بر ترک گناه » نیست؛ یعنی تصمیم داشته باشی اگر خداوند صدسال هم به تو عُمر داد، حتی یک گناه نکنی؛ همچنان که اگر صد سال عُمر کنی، هرگز حاضر نخواهی شد یک بار به اندازه ی تَهِ استکانی زهر بنوشی، حقیقت و واقعیت گناه هم ، زهر و سم است.


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89 شهریور 10 توسط جوشش | نظر

مشکل از تو حل شود بی قیل و قال

شخصی ازحضرت علی علیه السلام پرسید: " چرا و چگونه شما پرسشها را بی هیچ فکری پاسخ میدهید؟" آن حضرت از وی پرسیدند: " دستت چند انگشت دارد؟: پاسخ داد: " پنج تا"؛
امام علی علیه السلام باز پرسیدند: " چرا بی فکر پاسخ دادی؟!" یعنی پاسخ همه ی پرسشها نزد ما به همین وضوح است.


دل را زشرار عشق سوزاند عـلی       یک عمر غریب شهر خود ماند علی
وقتی که شکافت فرق اودرمحراب       گــفتند مگر نماز می خوانـد عـلی؟




مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.